CFo under restaurering

Stora arbetsinsatser har utförts för att rädda den fallfärdiga och unika kombinerade person/resgodsvagnen CFo nr 86. Dom sista åren, slutet av 1950-talet till mitten av 1960-talet, gick vagnen med i lokalgodstågen på den norra linjen i tåg 312 och 313. Överfördes sedan till tjänstevagnsregistret som hjälpvagn i Kopparberg. Vagnen är exteriört återställd och bilden visar den i stort sett färdigställda resgodsavdelningen. Grängesberg den 18 april 2013.
Foto: Dan Thunberg.

2013-04-19 19:24

 

Timmerväxling

T23 126 i timmerväxling på Grängesbergs Malmbangård den 23 mars 2013.
Foto: Hjördis Eriksson.

2013-03-27 23:15

   

Ma 401 som museiföremål

Fredagen den 18 januari 2013 levererades Ma 401 från Green Cargo till GBBJ. Ma 401 var det första byggda Ma- loket till TGOJ och har varit i aktiv service hos TGOJ och Green Cargo sedan leveransen från AB Svenska Järnvägsverkstäderna i Falun 1953. Nu kommer loket att få fortsätta sin bana som museilok och uträtta ett gott arbete för GBBJ. I och med detta förvärv finns samtliga fyra TGOJ ellokstyper bevarade hos GBBJ i Grängesberg. Bilden tagen under uppehåll i Vanneboda.
Foto: Stefan Halldén.

2013-01-19 21:35

   

Snöig vinter

T23 126 ute i snösvängen på Grängesbergs Malmbangård den 28 december 2012.
Foto: Dan Thunberg.

2012-12-28 17:32

   

T23 nr 126 ute på arbete igen


Efter några års uppehåll i dom sporadiska timmertransporterna från Grängesberg är det åter dags för GBBJ T23 126 att visa musklerna i det vintriga landskapet. Loket är här klargjort och inväntar dagens timmerväxling. Grängesberg den 8 december 2012.
Foto: Dan Thunberg.

2012-12-08 17:22

   

Sida 10 av 34

<< Första < Föregående 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nästa > Sista >>