- Träffar: 2497
Den 6 juli 2009 lastar vi NKlJ Z4p nr 4 i Hagfors och transporterar den till Grängesberg. |
||
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
- Träffar: 2406
![]() |
![]() |
|
Inpassning och lodning av den nya skorstenen till ångloket litt Ka nr 692. Grängesberg den 13 maj 2009. |
Nytillverkad länkrörelse till smörjpress, Ka 692. Grängesberg den 13 maj 2009. |
|
![]() |
![]() |
|
Övre del av länkrörelse samt nya smörjledningar från smörjpress, Ka 692. Grängesberg den 13 maj 2009. |
TÅGAB Z1 nr 201 under återställande till originalet, TGOJ Z1 nr 24. Grängesberg den 3 juni 2009. |
|
![]() |
||
Lokgrillen vid museet redo för sommarens |
- Träffar: 2238
![]() |
![]() |
|
Sommaren nalkas och vårstädningen är i full gång. Grängesberg den 7 april 2009. |
- Träffar: 2208
Oxelösundsresan den 9 maj 2009 |
||
![]() |
![]() |
|
På grund av banarbeten fick vi gå via Ludvika, Fagersta, Kålbäck ner till Oxelösund. Tåget backas här ut på linjen vid Grängesbergs Malmbangård. |
Marknadståget under uppehåll vid Nyköping Södra. |
|
![]() |
![]() |
|
Efter några turer uppstod problem med en växel i Oxd vilken här vevas av Stefan Haldén. |
Annette Kusma under utbildning på T23. |
|
![]() |
![]() |
|
I ett kvarts sekel har vi kört marknadståg mellan Oxelösund och Nyköping Södra i samband med Oxelömarknad. T23 nr 126 anländer här Oxelösund efter den sista turen detta år medans Bt nr 305 ivrigt väntar med personalvagnar, att få tjänstgöra med hemtransporten. |
Smörjning av T23 126 utförs noggrant av Jonas Nilsson. |
- Träffar: 2253
TGOJ M3b nr 61 intagen för en större "översyn", Grängesberg den 29 januari 2009. |
||
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
Sida 21 av 34