- Träffar: 2178
![]() |
![]() |
|
Snö blev det även denna säsong. T23 nr 126 med spårrensare. Grängesbergs Malmbangård den 17 december 2008. |
- Träffar: 2329
Första helgen i november var vi över till Norge och hjälpte våra vänner |
||
![]() |
![]() |
|
![]() |
- Träffar: 2161
Pågående byte av några hundratal sliper på bangården. Grängesbergs Malmbangård den 15 augusti 2008. (Tre första bilderna) |
||
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
![]() |
![]() |
|
Nyinlagda sliper. |
Montering av rälsbefästning. |
|
![]() |
![]() |
|
Stoppmaskinen gör det slutliga grovgörat. |
- Träffar: 2414
![]() |
![]() |
|
Stora resurser har under sommaren och hösten lagts på bangården med byte av drygt 400 sliper, |
- Träffar: 2116
![]() |
![]() |
|
Den 28 juni 2008 hade vi besök från Norge. Det var KLUBB RESELUST, nära Nordkap, som anordnat en resa på 9 dagar i Sverige. Vid oss fick resenärerna uppleva en resa, Grängesberg - Ludvika tur och retur med ett typiskt 1950 - 60-tals tåg som bestod av både lok och vagnar som trafikerade sträckan Frövi - Ludvika under denna period. Tåget bestod av elloket Hg nr 205 samt personvagnarna litt BCo3 nr 12 och Co nr 31. Därefter guidades besökarna vid Museet. |
||
![]() |
![]() |
|
I mitten, reseledaren Leif-Evert och till vänster hans fru Magnhild som är resornas trivselansvarige. |
Efter avslutad resa och guidning vid Lokmuseet dröjer sig några ur gruppen kvar för att på avstånd begrunda museet. Må det bero på nostalgiska känslor? Svaret är ja. Många pratade om när man åkte TÅG, när det fanns personal på stationerna och man hann se naturen utanför. |
Sida 22 av 34