Bt nr 305 med persontåg inväntar avgång på Grängesberg C för resa till Gävle i samband men Järnvägsmuseidagen den 12 september 2015.
Foto: Stefan Halldén.

 

I Gävle möter vi en långväga gäst, nämligen det Schweiziska elloket typ Ce 6/8 III nr 14305, mera känd som “Krokodilen”.
Foto: Stefan Halldén.

Här är det GBBJ T23 nr 126 som får visa både fram och bakfötterna i samband med timmerväxling/lastning på Grängesbergs Malmbangård den 20 augusti 2015.
Foto: Dan Thunberg.

Renoveringen av ångturbinloket M3t nr 71 fortskrider. Grängesberg den 29 juli 2015.
Foto: Dan Thunberg.

Den 6 augusti fick vi celebert besök av 125 Tyskar vid Lokmuseet i Grängesberg som var på en rundresa i Skandinavien. Tåget bestod av 17 boggivagnar som på den Svenska och Norska delen framfördes av BJs, Bergslagernas Jernvägssällskap, som tillhandahöll både restaurangvagnar och sovvagnar m.m. samt personal på runt 20 personer.
Foto: Dan Thunberg.

Till höger den allt i allo outslitlige Morrgan Claesson, BJs. Grängesbergs Malmbangård den 6 augusti 2015. 
Foto: Dan Thunberg.

Nationaldagen till ära den 6 juni 2015 firade vi också med fortsatt städning och “ommöblering”. Detta var den andra arbetshelgen vid Lokmuseet denna säsong och med mycket god uppslutning av medlemmar.
Foto: Jan-Erik Hedlöf.

 

Stora arbeten med städning, röjning och ommöblering av fordon mm genomfördes av medlemmar inför turistsäsongen. Grängesberg den 16 maj 2015.
Foto: Jan-Erik Hedlöf.