En stor uppslutning blev det då GBBJ anordnade en arbetshelg, 5 till 7 maj 2016. Syftet var att installera filter, telefoner mm i driftfordonen samt även ta rätt på bäverfällda träd vid Spår B, förlänga ett av spåren norr om vändskivan. Under den första dagen drogs det kabel, sattes upp filter och telefon i Ma 401 av experter på detta område. En skogshuggare från dom djupa skogarna kvistade och kapade upp dom ca 20 bäverfällda träden som sedan transporterades in till lokstallet med Z4 nr 9 + “timmervagn”. Ett gäng påbörjade förlängning av spår norr om vändskivan med att lägga ut betongsliper. Ett stort tack till alla från när och fjärran som ställde upp helhjärtat denna helg. 
Foton: Tobias Johansson 
Bildtext: Dan Thunberg

I en vacker soluppgång och med 20 minusgrader kämpar GBBJ T23 121 med växling på Grängesbergs Malmbangård den 16 januari 2016.
Foto: Tobias Johansson.
Bildtext: Dan Thunberg.

Här är det GBBJ T23 nr 126 som får visa både fram och bakfötterna i samband med timmerväxling/lastning på Grängesbergs Malmbangård den 20 augusti 2015.
Foto: Dan Thunberg.

Bt nr 305 med persontåg inväntar avgång på Grängesberg C för resa till Gävle i samband men Järnvägsmuseidagen den 12 september 2015.
Foto: Stefan Halldén.

 

I Gävle möter vi en långväga gäst, nämligen det Schweiziska elloket typ Ce 6/8 III nr 14305, mera känd som “Krokodilen”.
Foto: Stefan Halldén.

Den 6 augusti fick vi celebert besök av 125 Tyskar vid Lokmuseet i Grängesberg som var på en rundresa i Skandinavien. Tåget bestod av 17 boggivagnar som på den Svenska och Norska delen framfördes av BJs, Bergslagernas Jernvägssällskap, som tillhandahöll både restaurangvagnar och sovvagnar m.m. samt personal på runt 20 personer.
Foto: Dan Thunberg.

Till höger den allt i allo outslitlige Morrgan Claesson, BJs. Grängesbergs Malmbangård den 6 augusti 2015. 
Foto: Dan Thunberg.